maandag 6 september 2010

15e zondag na Trinitatis

Ikoon: aartsengel Michaël

Mattheüs 6 : 24 – 34 Laat u niet door zorgen beheersen

Over deze perikooptekst is een bijdrage geplaatst in 2009. (klik hier)

Aan het begin van deze septembermaand, de maand waarin het Michaëlsfeest gevierd wordt, kunnen we de volgende tekst van Rudolf Steiner door onze gedachten laten gaan - met de evangelietekst van de 15e zondag na Trinitatis in het achterhoofd.

Dat moeten we in onze tijd leren: leven in het volle vertrouwen, zonder een enkele zekerheid van bestaan,
vanuit het volle vertrouwen op de altijd aanwezige hulp van de geestelijke wereld.
Waarachtig, op een andere wijze gaat het niet.
Laten we onze wil flink in de tang nemen en zoeken hem op te wekken elke morgen en elke avond:
O Michaël,
In uw bescherming beveel ik mij aan,
Met uw leiding verbind ik mij
met geheel mijn hartenkracht.
Dat deze dag een beeld moge worden
van uw lots-ordenende wil.


O.Michael,
In deiner Schutz befehl’ ich mich,
Mit deiner Führung verbind’ ich mich
Aus ganzer Herzenskraft.
Daß dieser Tag Abbild werden möge
Deines Schicksalsordnenden Willens.